Mye er vel gjort bare ved at det er diesel, blir ikke rakrøk her værtfall
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Økern´s Corrado G60 1.9L
Collapse
X
-
Ja, er avhengi av og få noen som har peiling til og lage dørdeksler. Jeg er SÅ lite handy sånn sett. Snekkring er ikke min arena. Hehe
Har trua på at bilen blir bra, gleder meg som en unge til og få starta. Tenkte og starte med og få ut tepper og seter fra bilen når jeg blir litt bedre.VW Corrado - Prosjekt bil
Mitsubushi Lancer - Bruksbil
It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
I´m BANKRUPT - A G60 owner
Comment
-
Originally posted by Oekern View PostMye er vel gjort bare ved at det er diesel, blir ikke rakrøk her værtfall
Jeg lagde 3" eksos på Corrado'n til min bror 21/2 downpipe fra turboen (jepp turbokonvertert for bedre brukervennlighet og ikke minst holdbarhet) og resten 3" med 5" hjemmelaget syrefast stuss med 3,5" rør inni, denne bråker greit, ikke for mye, men kunne vært litt stillere, hvis vi hadde brukt litt større lyddempere hadde det vært spot on.
Kjør på
Comment
-
Har ikke fått kommet no særlig lengre på stereo fornten med bilen, men har fått forbredt dempeprosessen.
FÅtt hivd ut stoler og gulvteppe og vaska og skrapa gulvet der det var nødvendig..
Har bare en liiiiten rensejobb her føler jeg..
VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Da fikk jeg dempemateriale fra Bilstereosenteret i går kveld, og har dempa gulv og store deler av dør på førerside.
Har også fått rensa gulvteppet - noe som jeg syns ble overraskende bra. Både m.t.p hvordan de så ut i utgangspunktet og at jeg kun brukte støvsuger og sånn texstile cleaner fra Armor all..
Har glømt minnekortlesern i by´n (har ferie på bøgda nå) så bilder kommer enten i mårra, eller når jeg er hjemme fra VM runde i MX på Udevalla til neste uke..
Er værtfall DEILIG og komme igang med stereo på bilen, selvom demping er kjedelig ! Så det sier jo sitt.
Har også ett spørsmål:
Har 2 små, men pene, altså avrunda og "mjuke" bulker på fører dør, bør jeg vente med og dempe innerste plata i døra m.t.p oppretting av disse bulkene i ettertid ? Eller er det ikke så nøye om det er dempemateriale der ?VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Klarte ikke og dytte ut bulkene for hånd..
Har fått dempa gulv og tildels dørene.
Fører dør ikke helt ferdig da jeg må få gjernet bulkene før jeg legger over dette området.
Passasjerdør er ikke helt ferdig da jeg gikk tom for dempematter (Så Pål; Jeg må ha mer!)
Lagt 2 lag Silent coat extra på innerplate dør, og 1 lag på ytterplate (dørtrekkside)
Kommer akustisk demping utenpå dette også selvsagt. Vurderer også kanskje et nytt lag Silent coat utenpå dette igjen. Får se!
På gulvet blei det lagt 1 lag Silent coat extra.. Tar vel litt akustisk demping her også, om dette har noe for seg ??
Og isåfall hvis dette lønn seg og jeg gjør dette, burde jeg ha noe i tilleg mellom disse 2 lagene og gulvteppet ??
Her kommer en bildespam:
Orginaldemping vs Silent Coat ekstra:
Ikke så mye akkurat! Ender på ca 15 ark med Silent Coat ekstra, på hver dør ! (Hitill)
På denne videoen kan dere høre forskjellen.
På den første døra er det ett lag med silent coat ekstra på ytterdelen (altså dørtrekk siden)
På den andre døra er det 2 lag innerst med silent coat ekstra og ett lag på ytterplata..
VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
[QUOTE=Oekern;196237
På gulvet blei det lagt 1 lag Silent coat extra.. Tar vel litt akustisk demping her også, om dette har noe for seg ??
Og isåfall hvis dette lønn seg og jeg gjør dette, burde jeg ha noe i tilleg mellom disse 2 lagene og gulvteppet ??
Anyone ?VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Riktig !
Da kjører jeg nok et lag silent coat xtra, som jeg har nå, og fyller opp med akustisk demping og sånne fra biltema.
Flotters, takk !VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
-
Det prosjektet her døde helt ut i noen år, men nå ser det ut som det kanskje kan ta seg opp litt igjen !
Må få bilen på veien til august - mangler bare noen få deler så kanskje den fyrer (etter at den har stått stille siden 2008...)
Så om jeg får til dette snart, så kanskje jeg får pusla litt med stereo´n også !VW Corrado - Prosjekt bil
Comment
Comment